Tudatosan tervezzük meg a távolságot

Az elektromos autók használatának kezdetekor az emberek többsége megilletődik a hatótáv adataitól. Ez azonban csupán az első reakció. Az elektromos autók használói tudatos emberek, hiszen a környezetünk védelme iránt elkötelezettek. Ugyanezzel a tudatossággal kell legyőzni azt a félelmünket, hogy az elektromos autó hatótávolsága nem lesz elég. Tervezzük meg tudatosan az utunkat, a megtett távolságot és a használandó töltési pontokat és biztosan elérjük a kívánt úticéljainkat!

Használjuk a kényelmi funkciókat

A legtöbben azt gondoljuk, hogy az elektromos autónk hatótávolsága drasztikusan korlátozódik abban az esetben, ha a kényelmi funkciókat használjuk, mint például a klímaberendezés, vagy az ülésfűtés. Valóban ezek a kiegészítők a villamos energiát használják, ellentétben a belső égésű autókkal, ahol fűtéskor a hulladékhő hasznosul. Azonban az elektromos autókban modern, kisfogyasztású ilyen berendezések vannak, sőt: télen hasznosabb, ha például ülésfűtést, vagy kormányfűtést használunk, mellyel kisteljesítmény-igényű melegítés érhető el a közvetlen velünk érintkező felületeken.

Kapcsoljuk „üresbe” autónkat, amikor lehetséges

Kisebb megtakarítás érhető el az energiafogyasztásban, hogy ha olyan esetekben, mikor megállunk, és behúzzuk a kéziféket, egyben üresbe is tesszük az autót, mert ilyenkor nem kap energiát a villanymotor. Drive módban a villanymotor továbbra is kap kismennyiségű villamos energiát, amelyet megtakaríthatunk üresbe kapcsolással. Hasonló a helyzet bizonyos autótípusoknál abban az esetben, ha kisebb emelkedőn állunk meg D módban és ilyenkor a motor az emelkedőt megpróbálja „legyőzni”. Tegyük a legtöbb ilyen esetben üresbe az elektromos autónkat, takarítsunk meg energiát.

Használjuk a visszatáplálást

Amikor belsőégésű motorral ellátott autót használunk, megszokjuk, hogy fékezünk, ha lassulni akarunk. Ezekben az esetekben az autó mozgási energiája a féktárcsákon hő formájában elvész. Ha elektromos autót vezetünk, tudatosabbak lehetünk azzal, hogy nem pazaroljuk az energiát, hiszen az elektromos autók a lassuláskor regeneratív fékezést alkalmaznak, azaz a mozgási energiát villamos energiává alakítja át az elektromos motor. Számos esetben nem kell használnunk a féket, amivel elveszítjük a mozgási energiát. Elég csak a forgalom ritmusára figyelnünk és fékezés helyett a gázpedálról időben leemelve a lábunkat lassulni. Ez esetben a hatótávolsággal ügyesen gazdálkodhatunk és energiát nyerhetünk vissza.

Ellenőrizzük rendszeresen a guminyomást

Az általános autóhasználók esetében is komoly kihívást jelent, hogy rendszeresen ellenőrizzék az abroncsokban a szükséges légnyomás értékét. Elektromos autók esetében azonban nagyon hasznos eredménye lehet, ha rendszeresen ellenőrizzük a kerekekben lévő nyomást. A gumiabroncsainknak gördülési ellenállásuk van, mely nagysága a súrlódástól függ. Ezt a súrlódási veszteséget szintén villamos energiában kell megfizessük, ha nem figyelünk ennek csökkentésére. A folyamatosan megfelelő nyomásértéket beállítva nem vesztünk energiát – ellenben a laposabb gumikkal való közlekedéssel -, mely intézkedés így a barátunk lehet a hatótáv maximális kihasználásában.